Gmina Nowa Ruda Unia Europejska

Fundusz Sołecki na rok 2020

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

FUNDUSZ SOŁECKI W GMINIE NOWA RUDA

 Już po raz piąty mieszkańcy Gminy Nowa Ruda  będą mogli  zdecydować o tym, jakie przedsięwzięcia będą realizowane na terenie ich sołectw ze środków Funduszu Sołeckiego.

 Wysokość Funduszu sołeckiego przypadająca  dla sołectw w roku 2020

 

Sołectwo

Liczba mieszkańców

Wysokość FS w 2020 r. (zł)

Bartnica

181

15221, 86

Bieganów

21

  8829, 48

Bożków

1206

 39952,40

Koszyn

390

23 571,92

Czerwieńczyce

395

23 771,68

Dworki

55

10 187,86

Dzikowiec

823

39 952,40

Jugów

2858

39 952,40

Krajanów

110

12 385,24

Ludwikowice Kł.

1865

39 952,40

Nowa Wieś Kł.

217

16 660,15

Przygórze

693

35 677,49

Sokolica

65

10 587,39

Sokolec

458

26 288,68

Świerki

527

29 045,39

Wolibórz

1045

39 952,40

Włodowice

668

34 678,68



Co musi zrobić sołectwo, aby otrzymać przyznane środki ?

Podstawą przyznania środków jest złożenie wniosku  o przyznanie środków z Funduszu sołeckiego, uchwalonego przez Zebranie wiejskie.

Wniosek może być zgłoszony z inicjatywy:

  • sołtysa,
  • rady sołeckiej,
  • 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa.

Każdy mieszkaniec sołectwa może zgłosić propozycję swojego wniosku. Należy jednak pamiętać, że może być ona potraktowana jako inicjatywa wniosku i być przedmiotem obrad Zebrania wiejskiego tylko wtedy, gdy podpisze się pod nią co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa (załącznikiem do wniosku powinna być wtedy pisemna lista poparcia), lub gdy uzyska poparcie co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców w głosowaniu podjętym na Zebraniu wiejskim.



Co powinien zawierać wniosek?

Wniosek powinien zawierać wskazanie przedsięwzięć przewidywanych do realizacji na obszarze sołectwa w ramach środków określonych dla danego sołectwa, wraz z oszacowaniem ich kosztów i uzasadnieniem. Zadanie powinno jasno określać realny koszt. Nie należy zapominać, że wysokość kosztów wskazanych we wniosku nie może być wyższa niż ta, która została określona dla danego sołectwa.

Pamiętać należy, że realizacja zadań planowanych w ramach Funduszu Sołeckiego może być związana z koniecznością posiadania odpowiednich zezwoleń, przewidzianych prawem i zabezpieczenia środków na ten cel. Przy planowaniu wydatków trzeba również wziąć pod uwagę, iż realizacja większych zadań inwestycyjnych wiązać się będzie z koniecznością sporządzenia dokumentów związanych z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń, kosztorysu zadania, prowadzenia nadzoru poprzez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia.



Jakie kryteria musi spełniać zgłoszone przedsięwzięcie?

Musi wypełniać łącznie trzy następujące warunki tj.:

  • mieścić się katalogu zadań gminy,
  • służyć poprawie warunków życia mieszkańców,
  • być zgodne ze strategią rozwoju gminy.

Pamiętać należy, że Wójt Gminy w terminie 7   dni od daty otrzymania, może odrzucić wniosek nie spełniający wymogów formalnych.

 

Informacje na temat terminów i miejsca zebrań wiejskich udzielane będą przez Sołtysów oraz publikowane na stronie internetowej Gminy Nowa Ruda.

 

 

Więcej informacji udziela pracownik referatu Oświaty i Spraw Społecznych tel. 4 7872 09 33

 


pliki do pobrania:

wniosek
uchwała
zarządzenie
zarządzenie

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij