W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gmina Nowa Ruda Unia Europejska

Sezon rajdów terenowych na Torze Off Road w Dzikowcu

W 2021 roku na Torze Off Road w Dzikowcu zorganizowaliśmy trzy rajdy samochodów terenowych pod nazwą Puchar Toru. Każda z rund była inna. Pierwszą z nich było zdobywanie PKP-ów, czyli zaliczanie Punktów Kontroli Przejazdu umieszczonych w trudnodostępnych miejscach na torze. Było ich aż 150 i to załoga decydowała które z nich zdobywa, a które są dla nich za trudne.

Drugą rundą był terenowy wyścig. Zawodnicy ścigali się w całkowicie wytaśmowanej pętli. Wygrała załoga która zrobiła największą ilość okrążeń w limicie czasu. Wyścig trwał 5 godzin i podzielony został na dwa etapy, oddzielone godzinną przerwą na serwis. Dla urozmaicenia zawodów po przerwie przebieg trasy został odwrócony, co spowodowało jazdę po zupełnie nowej trasie.

Samochód terenowy

Ostatnią rundą był rajd podczas którego zawodnicy pokonywali wytaśmowane Odcinki Specjalne na czas. Dodatkowo na Odcinkach Specjalnych znajdowały się Punkty Kontroli Przejazdu, potwierdzające że zawodnicy pokonali całą trasę. Przygotowane zostały cztery Osy o różnym stopniu trudności, tak aby każdy znalazł coś dla siebie. Pierwszy był wąski i długi, mocno ograniczający tor jazdy zawodników. Drugi był zupełnie inny, bardzo szeroki z niemal nieograniczoną możliwością zdobywania PKPów. Trzeci był dużo trudniejszy, z trawersami i stromymi podjazdami. Czwarty był już mocno ekstremalny i został pokonany tylko przez kilka z 25 ekip. Strome zjazdy i podjazdy oraz niemal pionowy trawers nie ułatwiał pokonania trasy.

Na każdej rudzie przyznawany były punkty, odpowiednio do zajętego miejsca. Na koniec prowadzona była klasyfikacja generalna ze wszystkich rajdów.

Zawodnicy startowali w dwóch klasach podzielonych według modyfikacji samochodów. Extreme - pojazdy z napędem 4x4 z dowolnymi modyfikacjami z możliwością użycia dowolnych wyciągarek (samochody, UTV bez quadów). Ekstremalna Seria - samochody z napędem 4x4. Karoseria seryjna bez klatki! Dopuszczalna wyłącznie wewnętrzna klatka bezpieczeństwa. Dozwolone wymiany mostów, silników, podcięcia nadkoli, brak zderzaków, stalowe zderzaki, progi, snorkle, dodatkowe oświetlenie. Dopuszczalne dowolne opony i jedna wyciągarka elektryczna.

Samochód terenowy

Był to bardzo udany sezon ponieważ udało się zorganizować wszystkie zaplanowane rundy.

Uczestnicy na podium

Już niebawem przedstawimy informację o kolejnym sezonie i zupełnie nowym wyzwaniu, nie tylko dla zawodników.

S. Panek

24.01.2022