Wielki finał Hard Off Road 2022
Zakończenie zmagań na Torze Off Road w Dzikowcu miało miejsce podczas III Rundy Hard Off Road PL w dniach 4-5 listopada 2022 r. Rajd dla samochodów terenowych składał się z dwóch etapów. W piątek zaraz po odprawie odbył się etap nocny, a w sobotę dzienny. Oba trwały po 6 godzin.
Zawodnicy wystartowali w czterech klasach, różniących się stopniem modyfikacji pojazdów. W klasie Hard+ i Hard wystartowały auta całkowicie zmodyfikowane i budowane praktycznie od podstaw. Samochody posiadały ramoklatki i różniły się jedynie wyciągarkami. W klasie Hard+ pojazdy wyposażone były w wyciągarki mechaniczne i elektryczne, natomiast w klasie Hard wyłącznie w wyciągarki elektryczne. W klasie Challenge wystartowały pojazdy mocno zmodyfikowane, ale posiadające seryjną karoserię. W klasie tej można było spotkać pojazdy ze zmienionymi silnikami, mostami napędowymi, blokadami mostów i zewnętrznymi klatkami bezpieczeństwa oraz jedną wyciągarką elektryczną. W klasie seria wystartowały pojazdy niemal seryjne. Jedyne modyfikacje w tych pojazdach, to blokady mostów i opony terenowe.
Klasy najcięższe Hard+ i Hard podczas całego rajdu do pokonania miały 9 całkowicie wytaśmowanych Odcinków Specjalnych, przejeżdżanych na czas. Klasy CHL i Seria rywalizowały również na wytaśmowanych odcinkach specjalnych, ale dodatkowo na części z nich znajdowały się Punkty Kontroli Przejazdu, które należało podczas przejazdu zaliczyć. Trasy w tej klasie były zdecydowanie łatwiejsze i dużo dłuższe.
Trasy na Torze Off Road w Dzikowcu są jednymi z najtrudniejszych w Polsce, a dodatkowo, padający już przed samym startem deszcz, sprawił że stały się bardzo ekstremalne. W klasie CHL i Seria odcinek o długości niecałych 2 km, który po „suchym” można było przejechać w niecałe 15 minut, po odpadach deszczu zajmował często ponad godzinę. Natomiast w klasach ekstremalnych, gdzie zawodnicy mieli do pokonania niemal pionowe trawersy, długie zjazdy i podjazdy oraz skały, samo przejście trasy graniczyło z cudem. Najwięcej problemów mieli piloci zaczepiający liny od wyciągarek, aby pod te pionowe, niewyobrażalnie śliskie ściany wejść.
Bez wątpienia był to najtrudniejszy rajd, który zorganizowany został w przeciągu kilkunastu lat na Torze Off Road w Dzikowcu. Rajd na który przyjechały najlepsze załogi z całej Polski. W klasie Hard+ o najwyższe miejsca na podium rywalizowali fenomenalni zawodnicy Polskiej przeprawy: Musz Team z Podkarpacia, Jacek Czajkowski, znanym wszystkim Virusem, Juri Team Extreme, Radek Kacprzak EVO 6 z Tomaszowskiej Grupy Off Road, Cosmo ze Szczecinka, Black Tank z Białegostoku i Bartek Machynia z KSM Byczeń Rally Team. W klasie Hard pierwsze miejsce obronił Marcin Wierterak prowadzący po dwóch rundach w klasyfikacji generalnej. Tuż za nim uplasowała się jedyna pani za kierownicą – Karina Kwiatkowska z Jeleniej Góry, a trzecie miejsce zajęła ekipa Zjednoczonych w Błocie. W klasie CHL pierwsze miejsce zajął Rafał Osmolski z Kamilem Majerczykiem, jedyna załoga w tej klasie z kompletem punktów. Tuż za nimi na podium stanęli: Arek Żak i Marcin Topór z Jugowa Strefa-4x4 i ekipa z Mielca 4x4 Krzysztof Czyrny, Bartosz Grzelak. W klasie Seria wygrał zajmujący również pierwsze miejsce w poprzedniej rundzie Mini Żuraw Rally Team Marek Kałamarz i Wojtek Sikora.
Cały cykl Hard Off Road PL 2022 został zorganizowany na Torze Off Road w Dzikowcu, prowadzonym przez Stowarzyszenie Form Alternatywnych – Rozdroże, dzięki przychylności władz Gminy Nowa Ruda. Ogromne wsparcie zapewnia mu Centrum Kultury Gminy Nowa Ruda, pomagając przy stworzeniu miasteczka rajdowego z namiotami, nagłośnieniem i kateringiem dla zawodników. Wspierają ich również partnerzy i sponsorzy za co bardzo serdecznie dziękują członkowie Stowarzyszenia organizujący to wydarzenie.
Informacja prasowa Organizatora
17.11.2022