Sprzedaż działki zabudowanej domem - 95/4 Włodowice - przetarg 16 stycznia 2026
Zarządzenie Wójta Gminy Nowa Ruda nr 688/25 z dnia 17 listopada 2025 roku w sprawie sprzedaży w drodze I ustnego przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących własność Gminy Nowa Ruda
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2025 r. poz. 1153) art. 13 ust. 1, art. 25 ust. 1, art. 37 ust. 1, art. 38 ust. 1 i 2, art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 z późn. zm.), Rozdziału 1, Rozdziału 2, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. poz. 2213) oraz § 4, § 6 Uchwały Nr 252/XXXIII/13 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Nowa Ruda (Dz. Urz. Woj. Dolno. z 2013 r. poz. 1851 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:
- §1. Ustala się warunki sprzedaży nieruchomości położonej we Włodowicach w granicach działki nr 95/4 o powierzchni 0,3351 ha, KW Nr SW1K/00114876/2, będącej własnością Gminy Nowa Ruda w drodze I ustnego przetargu nieograniczonego, stanowiące załącznik do niniejszego zarządzenia.
- §2. Ogłoszenie o przetargu wywiesza się na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowa Ruda, ul. Niepodległości 2.
- §3. Informację o ogłoszeniu przetargu podaje się do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej, prasie oraz na tablicy ogłoszeń Sołectwa Włodowice.
- §4. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji.
- §5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
/z up. Wójta Anna Zawiślak Zastępca Wójta/
Załącznik do Zarządzenia
Wójta Gminy Nowa Ruda Nr 688/25
z dnia 17 listopada 2025 roku
Wójt Gminy Nowa Ruda ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż niżej wymienionych nieruchomości
Oznaczenie nieruchomości:
1)nr księgi wieczystej: SW1K/00114876/2
2)według katastru nieruchomości: dz. nr 95/4 , obręb 0015 Włodowice
Powierzchnia nieruchomości : 0,3351 ha.
Opis nieruchomości, przeznaczenie i sposób zagospodarowania: nieruchomość gruntowa zabudowana budynkiem mieszkalnym i budynkiem gospodarczym w granicach działki nr 95/4 (PsIV-0,1810 ha, Br-PsIV-0,1223 ha, PsV-0,0318 ha) o powierzchni 0,3351 ha, Obręb 0015 Włodowice. Działka o kształcie regularnym, położona na terenie ze spadkiem. Działka posiada dostęp do następujących sieci uzbrojenia: energia elektryczna. Budynek mieszkalny wybudowany ok. roku 1900; powierzchnia użytkowa szacunkowo 120 m2, podpiwniczony, ilość kondygnacji 2; stan techniczny budynku zły. Trzy pomieszczenia mieszkalne zlokalizowane na parterze budynku, znajdujące się po lewej stronie od wejścia głównego do budynku oraz pomieszczenia na poddaszu, znajdujące się nad wyżej wskazanymi pomieszczeniami na parterze zostały wyłączone z użytkowania na podstawie Decyzji Nr 22/2025 z dnia 03.03.2025 r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kłodzku. Instalacje w budynku: wodna, kanalizacyjna, elektryczna – niekompletne i zdewastowane. Budynek gospodarczy wybudowany ok. roku 1900. Powierzchnia użytkowa szacunkowo 180 m2, ilość kondygnacji 1, stan techniczny budynku zły.
Zgodnie ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Nowa Ruda, uchwała Nr 425/LX/23 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 28 czerwca 2023 r., teren lokalizacji działki przeznaczony jest jako tereny z przewagą zabudowy mieszkaniowej lub zagrodowej oraz obiektów usług i produkcji nie kolidujących z funkcją mieszkaniową – W.1.MP.
Sprzedaż działki nr 95/4 o powierzchni 0,3351 ha we Włodowicach nastąpi z uwzględnieniem przepisów Ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 423 z późn. zm.).
Zobowiązania, których przedmiotem jest nieruchomość: brak
Cena wywoławcza nieruchomości: 250.000,00 zł zw. z podatku VAT na pdst. art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług
Wysokość wadium: 50.000,00 zł
I przetarg ustny nieograniczony odbędzie się w dniu 16.01.2026 r. o godzinie 10.00 w siedzibie Urzędu Gminy Nowa Ruda, ul. Niepodległości 2, pokój nr 14.
Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłata wadium w podanej wysokości do dnia 12.01.2026 r. na rachunek Gminy Nowa Ruda: Gospodarczy Bank Spółdzielczy Radków z/s w Nowej Rudzie, ul. Radkowska 4, 57-402 Nowa Ruda, Nr 62 9536 0001 3001 0006 7351 0005.
Wadium może być wnoszone w pieniądzu, obligacjach Skarbu Państwa lub papierach wartościowych dopuszczonych do obrotu publicznego. W przypadku dokonywania wpłaty wadium w formie bezgotówkowej, tj. przelewem oraz za pomocą karty płatniczej w kasie Urzędu Gminy Nowa Ruda, datą dokonania wpłaty jest dzień uznania rachunku Gminy Nowa Ruda. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu albo zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia, odpowiednio: 1) odwołania przetargu, 2) zamknięcia przetargu, 3) unieważnienia przetargu, 4) zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który wygrał przetarg, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu, przez uczestnika, który wygrał przetarg, podlega zwrotowi niezwłocznie po wpłaceniu kwoty równej cenie nabycia nieruchomości.
Przed otwarciem przetargu jego uczestnik winien przedłożyć komisji przetargowej dowód tożsamości.
W przypadku, gdy uczestnikiem przetargu jest osoba prawna, osoba upoważniona do reprezentowania uczestnika powinna przedłożyć do wglądu aktualny, wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed dniem złożenia oświadczenia wypis z Krajowego Rejestru Sądowego. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego.
Uczestnicy przetargu decydują o wysokości postąpienia, z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferował co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
O terminie zawarcia umowy notarialnej nabywca zostanie zawiadomiony do 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Koszty umowy notarialnej ponosi nabywca. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
Nabywca zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia w protokole z przetargu, że:
1) wiadomym jest mu fakt, iż sprzedaż przedmiotowej nieruchomości następuje na podstawie danych uwidocznionych w katastrze nieruchomości,
2) zapoznał się z przedmiotem przetargu i przyjmuje go bez zastrzeżeń,
3) wiadomym jest mu fakt, że okazanie granic nabywanej nieruchomości przez uprawnionego geodetę może nastąpić na wyłączne życzenie i koszt nabywcy,
4) nie będzie występować z żadnym roszczeniem wobec Gminy Nowa Ruda z tytułu ewentualnej różnicy w powierzchni sprzedawanej nieruchomości,
5) nie wnosi jakichkolwiek zastrzeżeń co do wyglądu i stanu zagospodarowania przedmiotowej nieruchomości.
W/w oświadczenie nabywcy złożone zostanie również w umowie kupna-sprzedaży sporządzonej w formie aktu notarialnego.
Szczegółowych informacji dotyczących przetargu udziela Referat Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji Urzędu Gminy Nowa Ruda, p. nr 19, tel. 74/872 0918 w godzinach pracy Urzędu. W referacie jest do wglądu mapa ewidencyjna sprzedawanej nieruchomości. Informację o przetargu zamieszcza się na stronie www.24klodzko.pl.
Wójt Gminy Nowa Ruda zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.
Udział w postępowaniu przetargowym wiążę się z przetwarzaniem danych osobowych oferentów na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/697 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L 119 z 4.5.2016, str. 1-88) oraz w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. poz. 2213).
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez Gminę Nowa Ruda można uzyskać na stronie www.bip.gmina.nowaruda.pl w pliku RODO.
Nowa Ruda, dnia 17.11.2025 r.
/z up. Wójta Anna Zawiślak Zastępca Wójta/