W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gmina Nowa Ruda Unia Europejska

Najem, tryb bezprzetargowy - Ludwikowice Kł.

Zarządzenie Nr 529/24
Wójta Gminy Nowa Ruda
z dnia 05 listopada 2024 roku
w sprawie przeznaczenia do najmu oraz ogłoszenia wykazu nieruchomości stanowiących własność Gminy Nowa Ruda i ustalenia wysokości stawki czynszu za najem nieruchomości

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465) art. 13 ust. 1, art. 25 ust. 1, art. 35 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145), § 4, § 5 ust. 1 uchwały Nr 252/XXXIII/13 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Nowa Ruda (Dolno. z 2013 r. poz. 1851 z późn. zm.) oraz uchwały Nr 57/VII/24 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 31 października 2024 roku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Nowa Ruda na czas oznaczony do 3 lat, Wójt Gminy Nowa Ruda zarządza, co następuje:

  • §1.1. Przeznacza się do najmu w trybie bezprzetargowym na rzecz wnioskodawcy na czas oznaczony do 3 lat nieruchomość gruntową niezabudowaną o powierzchni 500,00 m2, położoną w granicach działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 392 obręb Ludwikowice Kłodzkie, określoną szczegółowo w wykazie stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

2. Nieruchomość stanowiącą własność Gminy Nowa Ruda wynajmuje się na cele związane z prowadzoną przez najemcę działalnością gospodarczą  - plac drzewny, na okres od 01.12.2024 r. do 30.11.2027 r.

3. Miesięczną wysokość czynszu za najem nieruchomości opisanej w ust. 1 ustala się w kwocie 590,42 zł netto + 23% podatku VAT w kwocie 135,80 zł, tj. 726,22 zł brutto.

  • §2. Wykaz o którym mowa w § 1 ust. 1  wywiesza się na okres 21 dni na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowa Ruda, ul. Niepodległości 2, zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Nowa Ruda, na stronie internetowej Urzędu Gminy Nowa Ruda oraz na tablicy ogłoszeń Sołectwa Ludwikowice. Informację o zamieszczeniu wykazu podaje się do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej.
  • §3. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji.
  • §4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

                                                                            /Z up. Wójta – Anna Zawiślak – Zastępca Wójta/


Załącznik
do Zarządzenia Nr 529/24
Wójta Gminy Nowa Ruda z dnia 05 listopada 2024 roku

Wykaz nieruchomości przeznaczonych do najmu w trybie bezprzetargowym

  1. Oznaczenie nieruchomości:

1)  według księgi wieczystej: SW2K/00027861/4

2)  według katastru nieruchomości: cz. dz. 392, obręb 0009 Ludwikowice

2. Powierzchnia nieruchomości do najmu:
500,00 m2

3. Opis nieruchomości, przeznaczenie i sposób zagospodarowania:
nieruchomość gruntowa niezabudowana o powierzchni 500,00 m2, sklasyfikowana jako pastwiska trwałe PsIV, położona w granicach części działki numer 392 we wsi Ludwikowice Kłodzkie, przeznaczona do najmu na cele związane z prowadzoną przez najemcę działalnością gospodarczą  - plac drzewny.

Zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Gminy Nowa Ruda dla części wsi Ludwikowice Kłodzkie, zatwierdzonym uchwałą Nr 225/XXXIX/2006 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 27 października 2006 r. (Dz. U. Województwa Dolnośląskiego Nr 28  z dnia 31 stycznia 2007 roku poz. 272) działka nr 392 obręb Ludwikowice przeznaczona jest częściowo na cele zabudowy zagrodowej, obiektów gospodarczych wraz z obiektami usługowymi o charakterze rolniczym, leży w granicach terenu oznaczonego na rysunku w/w planu symbolem R1, w części posiada status drogi dojazdowej wewnętrznej, leży w granicach terenu oznaczonego na rysunku w/w planu symbolem KDW oraz w części posiada status drogi dojazdowej lokalnej, leży w granicach terenu oznaczonego na rysunku w/w planu symbolem KDL.

3. Czas trwania najmu:
od dnia 01.12.2024 r. do 30.11.2027 r.

5. Wysokość opłat:

1)  miesięczna wysokość czynszu: 590,42 zł netto + 23% podatku VAT w kwocie 135,80 zł, tj. 726,22 zł brutto miesięcznie,

2)  podatki i inne obciążenia z tytułu najmu nieruchomości obciążają Najemcę

6. Termin wnoszenia opłat:
do 10 dnia każdego miesiąca

7. Zasady aktualizacji opłat: O zmianie wysokości czynszu Wynajmujący zawiadomi Najemcę pisemnie na 7 dni przed rozpoczęciem miesiąca kalendarzowego bez konieczności jego wypowiadania i zawierania aneksu do umowy. W razie przekroczenia terminu, nowa wysokość czynszu obowiązuje od następnego miesiąca.

Wykaz wywiesza się na okres 21 dni, tj. od dnia 05 listopada 2024 r. do dnia 25 listopada 2024 r.

/Z up. Wójta – Anna Zawiślak – Zastępca Wójta/

Otrzymują:

1)      Sołtys wsi – do ogłoszenia na tablicy ogłoszeń

2)      Prasa lokalna – www.24klodzko.pl

3)      Referat Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji a/a