Dzierżawa, tryb bezprzetargowy - Ludwikowice
Zarządzenie Nr 158/25
Wójta Gminy Nowa Ruda
z dnia 25 marca 2025 roku
w sprawie przeznaczenia do wydzierżawienia oraz ogłoszenia wykazu nieruchomości stanowiących własność Gminy Nowa Ruda i ustalenia wysokości stawki czynszu dzierżawnego
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) art. 13 ust. 1, art. 25 ust. 1, art. 35 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 z późn. zm.), § 4, § 5 ust. 1 uchwały Nr 252/XXXIII/13 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Nowa Ruda (Dolno. z 2013 r. poz. 1851 z późn. zm.), Wójt Gminy Nowa Ruda zarządza, co następuje:
- §1.1. Przeznacza się do wydzierżawienia w trybie bezprzetargowym na rzecz wnioskodawcy na czas oznaczony do 3 lat nieruchomość gruntową o powierzchni 674,00 m2, w tym w części o powierzchni 18,00 m2 zabudowaną altaną (nakłady na gruncie stanowią własność wnioskodawcy), położoną w granicach części działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 128 obręb Ludwikowice, określoną szczegółowo w wykazie stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
2. Nieruchomość stanowiącą własność Gminy Nowa Ruda przeznacza się do wydzierżawienia w części o powierzchni 656,00 m2 na cele związane z prowadzeniem ogrodu przydomowego oraz w części o powierzchni 18,00 m2 jako grunt pod altaną, na okres od dnia zawarcia umowy dzierżawy do 31.03.2028 roku.
3. Miesięczną wysokość czynszu dzierżawnego za nieruchomość opisaną w ust. 1 ustala się w kwocie 35,86 zł netto + 23% podatku VAT w kwocie 8,25 zł, tj. 44,11 zł brutto.
- §2. Wykaz o którym mowa w § 1 ust. 1 wywiesza się na okres 21 dni na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowa Ruda, ul. Niepodległości 2, zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Nowa Ruda, na stronie internetowej Urzędu Gminy Nowa Ruda oraz na tablicy ogłoszeń Sołectwa Ludwikowice. Informację o zamieszczeniu wykazu podaje się do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej.
- §3. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji.
- §4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
/Z up. Wójta – Anna Zawiślak – Zastępca Wójta/
Załącznik
do Zarządzenia Nr 158/25
Wójta Gminy Nowa Ruda
z dnia 25 marca 2025 roku
Wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy w trybie bezprzetargowym
- Oznaczenie nieruchomości:
1) według księgi wieczystej: SW2K/00027861/4
2) według katastru nieruchomości: cz. dz. 128, obręb 0009 Ludwikowice
- Powierzchnia nieruchomości do dzierżawy: 674,00 m2
- Opis nieruchomości, przeznaczenie i sposób zagospodarowania: nieruchomość gruntowa o powierzchni 674,00 m2, w tym w części o powierzchni 18,00 m2 zabudowana altaną (nakłady na gruncie stanowią własność wnioskodawcy), położona we wsi Ludwikowice, w granicach części działki numer 128, sklasyfikowanej jako grunty orne RIVa, przeznaczona do wydzierżawienia w części o powierzchni 656,00 m2 na cele związane z prowadzeniem ogrodu przydomowego oraz w części o pow. 18,00 m2 jako grunt pod altaną.
Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Gminy Nowa Ruda dla części wsi Ludwikowice, zatwierdzonym uchwałą nr 225/XXXIX/06 z dnia 27 października 2006 r., działka numer 128 obręb Ludwikowice przeznaczona jest w części na cele rolne z możliwością zabudowy zagrodowej, leży w granicach terenu oznaczonego na rysunku ww. planu symbolem „R1” oraz w części posiada status drogi dojazdowej, leży w granicach terenu oznaczonego na rysunku w/w planu symbolem KDD. - Czas trwania dzierżawy: do 31.03.2028 roku
- Wysokość opłat:
1) miesięczna wysokość czynszu: 35,86 zł netto + 23% podatku VAT w kwocie 8,25 zł, tj. 44,11 zł brutto,
2) podatki i inne obciążenia z tytułu dzierżawy nieruchomości obciążają Dzierżawcę.
- Termin wnoszenia opłat: do 10 dnia każdego miesiąca
- Zasady aktualizacji opłat: O zmianie wysokości czynszu Wydzierżawiający zawiadomi Dzierżawcę pisemnie na 7 dni przed rozpoczęciem miesiąca kalendarzowego bez konieczności jego wypowiadania i zawierania aneksu do umowy. W razie przekroczenia terminu, nowa wysokość czynszu obowiązuje od następnego miesiąca.
Wykaz wywiesza się na okres 21 dni, tj. od dnia 25 marca 2025 r. do dnia 14 kwietnia 2025 r.
/Z up. Wójta – Anna Zawiślak – Zastępca Wójta/
Otrzymują:
1) Sołtys – do ogłoszenia na tablicy ogłoszeń
2) Prasa lokalna – www.24klodzko.pl
3) Referat Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji a/a