W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gmina Nowa Ruda Unia Europejska

Sprzedaż działki zabudowanej domem - Ludwikowice Kł., ul. Główna 113 - przetarg 31 stycznia 2025 r.

Zarządzenie Wójta Gminy Nowa Ruda nr 594/24 z dnia 2 grudnia 2024 roku w sprawie sprzedaży w drodze II ustnego przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących własność Gminy Nowa Ruda

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) art. 13 ust. 1, art. 25 ust. 1, art. 37 ust. 1, art. 38 ust. 1 i 2, art. 39 ust. 1, art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 z późn. zm.), Rozdziału 1, Rozdziału 2, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. poz. 2213) oraz § 4, § 6 Uchwały Nr 252/XXXIII/13 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Nowa Ruda (Dz. Urz. Woj. Dolno. z 2013 r. poz. 1851 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

  • §1.              Ustala się warunki sprzedaży nieruchomości położonej w Ludwikowicach Kłodzkich, ul. Główna 113 w granicach działki nr 301 o powierzchni 0,64 ha, KW Nr SW2K/00003551/4, będącej własnością Gminy Nowa Ruda w drodze II ustnego przetargu nieograniczonego, stanowiące załącznik do niniejszego  zarządzenia.
  • §2.               Ogłoszenie o przetargu wywiesza się na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowa Ruda, ul. Niepodległości 2.
  • §3.              Informację o ogłoszeniu przetargu podaje się do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej, prasie oraz na tablicy ogłoszeń Sołectwa Ludwikowice Kłodzkie.
  • §4.              Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji.
  • §5.               Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

/z up. Wójta Anna Zawiślak Zastępca Wójta/


Załącznik do Zarządzenia
Wójta Gminy Nowa Ruda Nr 594/24
z dnia 2 grudnia 2024 roku

Wójt Gminy Nowa Ruda ogłasza II przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż niżej wymienionych nieruchomości

Oznaczenie nieruchomości:

1)      nr księgi wieczystej: SW2K/00003551/4

2) według katastru nieruchomości: dz. nr 301 , obręb Ludwikowice

Powierzchnia nieruchomości : 0,64 ha.

Opis nieruchomości, przeznaczenie i sposób zagospodarowania:  nieruchomość gruntowa zabudowana w granicach działki nr 301 (PsIV-0,28 ha, LsIV-0,24 ha, Br-PsIV-0,12 ha) o powierzchni 0,64 ha w Ludwikowicach Kłodzkich.  W granicach działki posadowiony jest budynek mieszkalny z lat przedwojennych (sprzed 1900 r.) w części parterowy, w części piętrowy ze strychem w zabudowie wolnostojącej, częściowo podpiwniczony.

Powierzchnia zabudowy wynosi 278 m2, powierzchnia użytkowa ogółem wynosi 386,94 m2. Budynek wykonany w różnych technologiach: od strony wschodniej ściany belkowe drewniane, od strony zachodniej w technologii tradycyjnej z cegły ceramicznej, w środku budynku parter z kamienia, góra mieszana z cegły i kamienia. Stropy o konstrukcji drewnianej z trzciną, elewacji brak, dach łamany oraz z lukarną. Dach pokryty częściowo blachą i dachówką. Ogrzewanie piecowe kaflowe w złym stanie. Część  budynku od strony zachodniej uległa prawie całkowitemu zburzeniu. Budynek od strony południowo-wschodniej w części tylnej częściowo po spaleniu. Nieruchomość  posiada dostęp do uzbrojenia w sieć wodociągową, kanalizacyjną (z odprowadzeniem do szamba), teletechniczną. Obecnie w budynku brak czynnej sieci, została zniszczona.  

Zgodnie z MPZP dla części wsi Ludwikowice Kłodzkie działka nr 301 przeznaczona jest w części jako teren lasów (ZL), w części jako teren użytków rolnych (R) w części jako teren zabudowy mieszkaniowej z towarzyszącymi, wielorodzinnej i jednorodzinnej (9MW), w części znajdują się obiekty zabytkowe znajdujące się w ewidencji zabytków.

Budynek przy ul. Głównej nr 113 jest ujęty w Gminnej Ewidencji Zabytków. Przedmiotowy budynek znajduje się również wykazie zabytków Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków we Wrocławiu. Jak wynika z wykazu zabytek ten nie jest wpisany do Rejestru zabytków.

 

Sprzedaż działki nastąpi z uwzględnieniem przepisów wynikających z ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2024 r. poz. 530).

Sprzedaż działki nastąpi z uwzględnieniem przepisów wynikających z ustawy z dnia 11 kwietnia  

2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 423).

Zobowiązania, których przedmiotem jest nieruchomość: brak
Cena wywoławcza nieruchomości: 300.000,00 zł zw. z podatku VAT na pdst. art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług

Wysokość wadium: 60.000,00 zł

I przetarg ustny nieograniczony ogłoszony został na dzień 20.09.2024 r. i zakończył się wynikiem negatywnym z uwagi na to, że nikt do niego nie przystąpił.

II przetarg ustny nieograniczony odbędzie się w dniu 31.01.2025 r. o godzinie 10.00 w siedzibie Urzędu Gminy Nowa Ruda, ul. Niepodległości 2, pokój nr 14.

Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłata wadium w podanej wysokości do dnia 27.01.2025 r. na rachunek Gminy Nowa Ruda: Gospodarczy Bank Spółdzielczy Radków z/s w Nowej Rudzie, ul. Radkowska 4, 57-402 Nowa Ruda, Nr 62 9536 0001 3001 0006 7351 0005.
Wadium może być wnoszone w pieniądzu, obligacjach Skarbu Państwa lub papierach wartościowych dopuszczonych do obrotu publicznego. W przypadku dokonywania wpłaty wadium w formie bezgotówkowej, tj. przelewem oraz za pomocą karty płatniczej w kasie Urzędu Gminy Nowa Ruda, datą dokonania wpłaty jest dzień uznania rachunku Gminy Nowa Ruda. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu albo zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia, odpowiednio: 1) odwołania przetargu, 2) zamknięcia przetargu, 3) unieważnienia przetargu, 4) zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.

Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który wygrał przetarg, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu, przez uczestnika, który wygrał przetarg, podlega zwrotowi niezwłocznie po wpłaceniu kwoty równej cenie nabycia nieruchomości.
Przed otwarciem przetargu jego uczestnik winien przedłożyć komisji przetargowej dowód tożsamości.

W przypadku, gdy uczestnikiem przetargu jest osoba prawna, osoba upoważniona do reprezentowania uczestnika powinna przedłożyć do wglądu aktualny, wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed dniem złożenia oświadczenia wypis z Krajowego Rejestru Sądowego. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego.

Uczestnicy przetargu decydują o wysokości postąpienia, z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.

Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferował co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.

O terminie zawarcia umowy notarialnej nabywca zostanie zawiadomiony do 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Koszty umowy notarialnej ponosi nabywca. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
Nabywca zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia w protokole z przetargu, że:

1)      wiadomym jest mu fakt, iż sprzedaż przedmiotowej nieruchomości następuje na podstawie danych uwidocznionych w katastrze nieruchomości,

2)      zapoznał się z przedmiotem przetargu i przyjmuje go bez zastrzeżeń,

3)      wiadomym jest mu fakt, że okazanie granic nabywanej nieruchomości przez uprawnionego geodetę może nastąpić na wyłączne życzenie i koszt nabywcy,

4)      nie będzie występować z żadnym roszczeniem wobec Gminy Nowa Ruda z tytułu ewentualnej różnicy w powierzchni sprzedawanej nieruchomości,

5)      nie wnosi jakichkolwiek zastrzeżeń co do wyglądu i stanu zagospodarowania przedmiotowej nieruchomości.

W/w oświadczenie nabywcy złożone zostanie również w umowie kupna-sprzedaży sporządzonej w formie aktu notarialnego.

Szczegółowych informacji dotyczących przetargu udziela Referat Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji Urzędu Gminy Nowa Ruda, p. nr 19, tel. 74/872 0918 w godzinach pracy Urzędu. W referacie jest do wglądu mapa ewidencyjna sprzedawanej nieruchomości.

Informację o przetargu zamieszcza się na stronie www.24klodzko.pl.

Wójt Gminy Nowa Ruda zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.

Udział w postępowaniu przetargowym wiążę się z przetwarzaniem danych osobowych oferentów na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/697 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L 119 z 4.5.2016, str. 1-88) oraz w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. poz. 2213).
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez Gminę Nowa Ruda można
 uzyskać na stronie www.bip.gmina.nowaruda.pl w pliku pt. RODO

Nowa Ruda, dnia 2 grudnia 2024 r.

/z up. Wójta Anna Zawiślak Zastępca Wójta/