Czesko-Polski Szlak Grzbietowy – część wschodnia
Numer projektu: CZ.11.2.45/0.0/0.0/16_025/0001254
Partner Wiodący:
Euroregion Pomezí Čech Moravy a Kladska - Euroregion Glacensis
Partnerzy:
Královéhradecký kraj
Pardubický kraj
Olomoucký kraj
Liberecký kraj
Sdružení Neratov, z.s.
Obec Deštné v Orlických horách
Obec Olešnice v Orlických horách
Městys Nový Hrádek
Obec Vysoká Srbská
Stowarzyszenie Gmin Ziemi Kłodzkej
Powiat Kłodzki
Gmina Międzylesie
Gmina Bystrzyca Kłodzka
Gmina Duszniki-Zdrój
Gmina Radków
Gmina Miejska Nowa Ruda
Gmina Nowa Ruda
Budżet:
Łączny budżet 3 571 346,11 €
Dofinansowanie UE z EFRR 3 035 553,00 €
Dofinansowanie z budżetu państwa RCZ 97 950,00 €
Wkład własny partnerów 437 843,11 €
Okres realizacji:
1.4.2018 - 31.10.2020
Program:
Program Interreg V-A Republika Czeska - Polska
Oś priorytetowa 2: Rozwój potencjału przyrodniczego i kulturowego na rzecz wspierania zatrudnienia
2.1 Zachowanie i odnowa atrakcji kulturowych i przyrodniczych dla zrównoważonego rozwoju wspólnej granicy
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest stworzenie nowego transgranicznego produktu turystycznego pn. „Czesko-Polski Szlak Grzbietowy”. Zostaną odnowione i stworzone nowe transgraniczne połączenia tego ważnego historycznego szlaku pieszego, jak również zrealizowane będą nowe towarzyszące inwestycje w postaci wież widokowych i punktów informacji turystycznej. Projektowi będzie towarzyszyła kampania marketingowa i promocyjna przy wykorzystaniu tradycyjnych, jak i nowoczesnych metod i technologii informacyjnych ukierunkowanych dokładnie na potencjalnych zwiedzających.
Działania projektu:
0. Przygotowanie projektu
1. Zarządzanie projektem
2. Działania promocyjne i informacyjne
W ramach akcji promocyjnej zostanie umieszczona tablica reklamowa na stronie największej inwestycji, tj. Nowa Rude, z informacjami o wszystkich działaniach projektu, miejscach ich realizacji oraz obowiązkowej publikacji programu. Treść tego samego plakatu zostanie również umieszczona w siedzibie wiodącego partnera - Euroregionu Glacensis. W celu dalszego informowania opinii publicznej zostanie wykorzystana nowo utworzona podstrona, która będzie stale aktualizowana zgodnie z działaniami projektu, które będą również promowane poprzez sieci społecznościowe, druk i radio. Po zakończeniu realizacji projektu na terenach inwestycyjnych zostaną zainstalowane stałe tablice pamiątkowe.
3. Budowa infrastruktury turystycznej
- Oznakowanie szlaku grzbietowego - pojawią się nowe specjalne oznakowania trasy pod nazwą Szlak Grzbietowy
- Wieże widokowe – w ramach projektu zostanie zbudowanych 11 wież widokowych, w przypadku ośmiu z nich będzie to odbudowa nieistniejących obecnie historycznych wież/punktów widokowych lub wykorzystane zostanie inne dziedzictwo historycznePunkty Informacji Turystycznej – w ramach towarzyszącej infrastruktury turystycznej zostaną zbudowane dwa PIT, które powstaną w Novym Hrádku na wzniesieniu Šibeník w sąsiedztwie planowanej wieży widokowej oraz w Neratovie w bezpośrednim pobliżu budowanego mostu łączącego polską i czeską stronę granicy
- Wielkia Desztna - Deštné v Orlických horách
- Feistův kopec - Olešnice v Orlických horách
- Šibeník - Nový Hrádek
- Vysoká Srbská
- Kłodzka Góra - Powiat Kłodzki
- Czerniec - Gmina Międzylesie
- Jagodna - Gmina Bystrzyca Kłodzka
- Orlica - Gmina Duszniki Zdrój
- Guzowata - Gmina Radków
- Wieża w Słupcu - Gmina Miejska Nowa Ruda
- Włodzicka Góra - Gmina Nowa Ruda
- Parking – w pobliżu powstającej wieży widokowej i PIT w Novym Hrádku zostanie zbudowany nowy parking
- Odbudowa mostu w Neratovie - most zostanie zbudowany na granicznej rzece Dzikiej Orlicy i będzie bezpośrednio łączył Polskę z Czechami i dlatego uważany jest za symbol duchowego i fizycznego połączenia Polaków i Czechów
4. Kampania marketingowa
Obejmuje stworzenie wspólnego logo Szlaku Grzbietowego, rozbudowę portalu internetowego www.hrebenovka.cz przy wykorzystaniu panoramicznych widoków, prezentację na portalach społecznościowych, wydanie materiałów drukowanych, mapy w bloczkach, prezentację produktu w formie kalendarza, opracowanie spotów wideo, ogłoszenia w regionalnym i ogólnokrajowym radiu i prasie, press trip, organizację konferencji.
Źródło: euro-glacensis.cz
21.08.2018